Palmer Capital Investments GmbH neemt Middle Europe Investments N.V. over

27 February 2012

In navolging op ons persbericht van 20 december 2011 kunnen wij u thans melden dat de overname van Middle Europe Investments N.V. (MEI) en haar dochteronderneming MEI‐Fondsenbeheer B.V. (MFB) door Palmer Capital Investments GmbH (Palmer Capital) op 27 februari 2012 is afgerond. De nieuwe bestuurders van MFB en MEI zijn goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en de verdere afronding van de transactie heeft in overleg met de AFM plaatsgevonden.

De huidige directie van MFB bestaande uit de heren H.H. Kloos RBA en Drs P.H.J. Mars wordt uitgebreid met de heer Guy St. John Barker.

MEI is ervan overtuigd dat de overname door Palmer Capital nieuwe perspectieven biedt voor beleggers en een solide basis legt voor de continuïteit van de onderneming. De voormalige aandeelhouders van de moedermaatschappij Middle Europe Investments N.V. (MEI), de heren Winkelman en De Rooy hebben zich volledig teruggetrokken en zullen ook in de toekomst geen betrokkenheid meer hebben bij het bedrijf.

Tevens zal decertificering plaatsvinden van de aandelen MEI‐Fondsenbeheer B.V. die op dit moment worden gehouden door de Stichting Administratiekantoor MEI‐Fondsenbeheer B.V.. De zeggenschap komt weer te liggen bij Middle Europe Investments N.V.

Middle Europe Investments N.V. (MEI) is de moedermaatschappij van MEI‐Fondsenbeheer B.V., MEOF‐Management B.V. en MEI‐Management B.V.. MEI‐Fondsenbeheer B.V. is de beheerder van o.a. NYSE Euronext Amsterdam beursgenoteerde beleggingsfondsen te weten: MEI‐Tsjechië en Slowakije Fonds N.V., MEI‐Roemenië en Bulgarije Fonds N.V., MEI‐Rusland Midcap Fonds N.V. en MEI‐Real Estate N.V.