Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. zet vervolgstappen in herfinanciering

23 September 2013

De Directie van Palmer Capital Fondsbeheer B.V., beheerder van Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund), maakt in vervolg op de publicatie van de halfjaarcijfers op 30 augustus 2013 bekend dat zij werkt aan een strategische herfinanciering van het Property Fund waardoor dividendbetaling versneld mogelijk wordt gemaakt.

Na de geslaagde herfinanciering van de banklening van Tatra Banka in augustus jl. zal de Directie de komende maanden werken aan een strategische herfinanciering van het Property Fund. Dit geeft het Property Fund de mogelijkheid om een aantal van de huidige bankleningen, geheel of gedeeltelijk af te lossen, waarbij gestreefd wordt naar een af te lossen bedrag van EUR 7 miljoen tot EUR 17 miljoen. Daarmee zullen de aan de bankleningen gekoppelde aflossingsverplichtingen van ca. EUR 2 miljoen per jaar naar beneden gebracht worden. De daaruit voortvloeiende vrijval van cashflow zal grotendeels worden gebruikt voor uitkering van dividend aan de aandeelhouders van het Property Fund.

De Directie heeft na onderzoek drie mogelijkheden geselecteerd om dit doel te bereiken: uitgifte van een convertible bond, uitgifte van nieuwe aandelen of uitgifte van een secured bond. Alle drie dragen ze bij aan een verbetering van de financiële structuur en het versneld opstarten van dividenduitkering aan de aandeelhouders van het Property Fund. De komende weken zal het management (potentiële) aandeelhouders en mogelijke geïnteresseerde investeerders vragen waar hun voorkeur naar uit gaat.