Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. verkoopt deel kantoorgebouw in Brno

12 November 2014

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund) heeft een overeenkomst gesloten voor de verkoop van een gedeelte van het kantoorgebouw Sujanova Namesti 3 in de Tsjechische stad Brno. De koper is een lokale ondernemer. De verkoopprijs bedraagt circa EUR 725.000.

De verkoopprijs inclusief de waarde van het hoofdgebouw komt overeen met de taxatiewaarde van het gehele gebouw eind 2013. De verwachting is dat de transactie deze maand volledig afgerond is.

De verkochte ruimte is een bedrijfsruimte gelegen aan de achterkant van het kantoorgebouw. De ruimte staat al enkele jaren leeg en genereert geen huurinkomsten. De huuropbrengsten blijven daardoor na verkoop onveranderd. De leegstand van het hoofdgebouw neemt door de verkoop af van 40% naar 11%. De koper zal het gebouw vanaf het tweede kwartaal 2015 gaan herontwikkelen. Verwacht wordt dat dit een positief effect zal hebben op de waarde van het kantoorgebouw dat in het bezit blijft van het Property Fund.

De opbrengsten worden gebruikt voor de herfinanciering van het Property Fund zoals eerder dit jaar gepresenteerd. De banklening/vastgoedwaarde ratio (LTV) van het portfolio is momenteel 46,9%. De bezettingsgraad van het portfolio bedraagt 74,6%.