Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. rondt verkoop gebouw in Brno af

20 maart 2015

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund) heeft de op 2 december 2014 aangekondigde verkoop van het kantoorgebouw GiTy in Brno afgerond. De verkoopprijs van EUR 3,1 miljoen is conform de taxatiewaarde per december 2014. Na aflossing van de banklening heeft het Property Fund de beschikking over circa EUR 1,2 miljoen. Na verkoop van het GiTy gebouw bedraagt de bezettingsgraad van de portefeuille van het Property Fund 75,8% (was 75,0%) en de Loan To Value (LTV) inclusief converteerbare obligatielening 43,9% (was 44,6%).

Het gebouw in Brno heeft een bruto vloeroppervlak van 13.412 m² en een leegstand van 37,5%, waardoor het relatief weinig bijdroeg aan de operationele inkomsten van het Property Fund. De leegstand in combinatie met de vereiste investeringen droegen bij aan het besluit om het gebouw te verkopen. De koper is een lokale ondernemer.