Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. publiceert halfjaarcijfers 2013

30 August 2013

De Directie van Palmer Capital Fondsenbeheer B.V. (de Directie), beheerder van Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund), publiceert heden de halfjaarcijfers 2013 van het Property Fund.

Het eerste halfjaar heeft zich met name gekenmerkt door een positieve operationele ontwikkeling van het Property Fund en de succesvolle verlenging van de banklening bij de Slowaakse bank Tatra Banka.

De belangrijkste ontwikkelingen gedurende de eerste helft van 2013 zijn:

• De intrinsieke waarde per aandeel (IW) steeg met 1,8% van EUR 21,09 naar EUR 21,46;
  • De beurskoers noteerde op 30 juni 2013 op EUR 8,00, een discount van 62,7% ten opzichte van de IW (EUR 21,46);
  • Het resultaat na belasting is met 6,3% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, van EUR 698.000 naar EUR 742.000;
  • Het resultaat per aandeel bedroeg EUR 0,57 (zelfde periode in 2012: EUR 0,56 per aandeel);
  • De netto huurinkomsten van het vergelijkbare portfolio (exclusief het in 2012 verkochte gebouw Stefanikova) zijn met 2,2% gestegen, van EUR 1,85mln. naar EUR 1,89mln.;
  • Het eigen vermogen steeg met EUR 1mln.ten opzichte van het eigen vermogen per 31 december 2012;
  • De solvabiliteit is toegenomen van 41,0% naar 43,3%;
  • De bezettingsgraad is toegenomen van 75,1% naar 75,7%;
  • De hoogte van de uitstaande bankleningen nam af met 4,3% van EUR 29,9mln. naar EUR 28,6mln.;
  • De Loan-to-Value (LTV) nam af van 49,3% naar 47,5%.

De directie verwacht dat de tweede helft van 2013 een operationele ontwikkeling zal laten zien in lijn met de eerste helft van het jaar.

Eind augustus 2013 heeft het Property Fund de, in het persbericht van 20 juni 2013 aangekondigde, verlenging van de financieringsovereenkomst met de Tatra Banka getekend. De huidige banklening van EUR 16,2mln. krijgt hierdoor een looptijd tot en met 31 december 2014. Er is geen boete verschuldigd indien het Property Fund ervoor kiest deze lening eerder terug te betalen. Deze verlenging is een verdere stap in de financiële herstructurering van het Property Fund. Een verdere financiële herstructurering van het Property Fund heeft prioriteit van de directie.

Het halfjaarverslag kunt u vinden op deze website.

Aandelen van het Property Fund (ISIN code NL0006311706) zijn dagelijks verhandelbaar via NYSE Euronext Amsterdam als closed‐end beleggingsfonds. Het Property Fund belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa.