Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. presenteert herfinancieringsplan

19 June 2014

Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van het Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund) zal de directie vandaag het herfinancieringsplan voor het Property Fund bekend maken.

Herfinanciering banklening Slowakije

De directie heeft twee alternatieve biedingen ontvangen voor de herfinanciering van de huidige banklening van Tatra Banka voor het Slowaakse gedeelte van de portefeuille die eind 2014 afloopt. Deze banklening bedraagt eind 2014 nog circa EUR 14,5 miljoen. Als alternatief hiervoor zijn financieringsvoorstellen ontvangen van de Tatra Banka voor EUR 12 miljoen en van Slovenska Sporitelna voor EUR 10 miljoen. Van beide leningen is het aflossingsprofiel gunstiger dan dat van de huidige banklening. De directie heeft op dit moment de voorkeur voor de lening van Tatra Banka.

Invulling financieringsbehoefte

Na acceptatie van de nieuwe banklening zal de totale financieringsbehoefte van het Property Fund gedurende 2014 uitkomen op EUR 4,7 miljoen tot EUR 6,7 miljoen. De directie zal deze financieringsbehoefte op de volgende manier invullen:

• De uitgifte op korte termijn van maximaal 100.000 nieuwe aandelen tegen de gangbare beurskoers;
  • De introductie van een converteerbare obligatielening;
  • De aflossing van de lening aan Palmer Capital Central European Properties a.s. voor eind 2014;
  • De verkoop van de gebouwen Saca en Racianska in Slowakije.

Met de opbrengst uit deze transacties wordt EUR 2,5 miljoen afgelost op de banklening bij Tatra Banka en EUR 1,3 miljoen op de SNS banklening. Het resterende gedeelte wordt gebruikt voor betaling van openstaande en lopende kosten van het Property Fund. Voorafgaand aan de voorgenomen aanbieding van effecten zal een investment memorandum gepubliceerd worden.

Hervatting dividendbetaling

Na deze herfinanciering zal het mogelijk zijn om beschikbare middelen uit te keren aan aandeelhouders van het Property Fund in de vorm van een dividend. De directie zal vervolgens direct starten met de groeifase van het Property Fund. Verdere groei van het Property Fund kan gerealiseerd worden door uitbreiding van de portfolio met onder andere winkelvastgoed in Polen en/of Tsjechië.