Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. plaatst tweede tranche convertible

20 February 2015

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V.(Property Fund)heeft een tweede tranche van de in oktober 2014 aangekondigde converteerbare obligatielening geplaatst. Daarmee is de financiële herstructurering van het Property Fund afgerond. Tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders zal de directie de plannen voor de toekomst van het fonds aan de aandeelhouders presenteren.

In de tweede tranche van de converteerbare obligatielening is voor een bedrag van EUR 1,42 miljoen onderhands geplaatst. De lening heeft een looptijd van 3 jaar en een couponrente van 6%. De conversiekoers bedraagt EUR 10,30 en de obligaties zijn converteerbaar vanaf 20 februari 2016. De verworven middelen worden aangewend om de bestaande lening van SNS Bank volledig af te lossen.

De plaatsing van een tweede tranche van de converteerbare obligatie bleek onder de huidige marktomstandigheden de meest aantrekkelijke optie voor het aflossen van de lening bij SNS Bank. De voorwaarden waartegen de obligatielening is geplaatst, zijn te vinden op deze website.

Met de aflossing van de lening van SNS Bank is de financiële herstructurering van het Property Fund afgerond. De herstructurering omvatte de verkoop van een aantal gebouwen, de herfinanciering van bestaande bankleningen en de uitgifte van nieuwe aandelen en een converteerbare obligatielening.

Na afronding van de financiële herstructurering bedraagt de loan to value van het Property Fund nu 40,6%. Het totaal aan uitstaande senior bankleningen bedraagt EUR 22,4 miljoen, met een gemiddelde looptijd van 5 jaar, en een jaarlijkse aflossing van 5,2%.

Met de afronding van de financiële herstructurering is het Property duurzaam gefinancierd en is een goede basis gelegd voor de toekomstige ontwikkeling van het fonds. Tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders zal de directie de plannen voor de toekomst van het fonds aan de aandeelhouders presenteren.