MEI-Real Estate N.V. strategie update

25 April 2012

MEI-Real Estate N.V. (MERE) houdt vandaag een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA). Het nieuwe management van MEI-Fondsenbeheer B.V. stelt zich voor en geeft een update over de huidige situatie en de toekomstverwachtingen van het fonds. Het management ziet veel potentieel voor de beleggers. De focus komt meer te liggen op de creatie van vrije cashflow. Een structureel cashdividend wordt beoogd.

Kernelementen zijn kostenbesparingen en verkoop van vastgoed boven taxatiewaarde. De uitgangssituatie van MERE is relatief gunstig. De operationele inkomstenstroom is gezond, het vastgoed in portefeuille is tegen gunstige prijzen verkregen, het fonds is actief in de juiste regio en de ‘banklening/waarde’-ratio van circa 51% steekt gunstig af bij de sector.

Het nieuwe management heeft een goede reputatie, vertrouwen van banken, veel ervaring en expertise met vastgoed in Midden Europa. Het management wil het fonds de komende jaren verder laten groeien.

Door het asset management niet meer uit te besteden en de vastgoedbeheercontracten te heronderhandelen, wordt verwacht aanzienlijke kostenbesparingen te kunnen realiseren. Door specifieke gedeeltes van het vastgoedportfolio te verkopen, wordt de aflossing- en rentelast verminderd. Momenteel worden gevorderde gesprekken gevoerd met potentiële kopers voor de verkoop van twee andere gebouwen, naast de verkoop van het Stefanikova gebouw in Zlín.

De intrinsieke waarde per 25 april 2012 is EUR 21,36 per aandeel. De huidige beurskoers van MERE is EUR 9,80 Dit betekent een discount van 54,1% ten opzichte van de intrinsieke waarde.

De presentatie, die tijdens de BAVA gehouden wordt, is te downloaden vanaf deze website.

MERE is dagelijks verhandelbaar via NYSE Euronext Amsterdam als closed-end beleggingsfonds. MERE belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa. Handel in certificaten MERE is mogelijk via het handelsplatform NPEX

Middle Europe Investments N.V. (MEI) is de moedermaatschappij van MEI‐Fondsenbeheer B.V, sinds 27 februari 2012 is MEI onderdeel van Palmer Capital Investments GmbH.