Arcona Property Fund koopt eigen aandelen in

18 september 2024

Arcona Property Fund N.V. (het Fonds) – een beursgenoteerd fonds dat investeert in commercieel vastgoed in Centraal-Europa, is van plan om EUR 2,0 miljoen terug te geven aan haar aandeelhouders middels een aandeleninkoop. De kapitaalteruggave zal plaatsvinden via een Reverse Bookbuilding Tender Offer.

De Tender Offer

Gezien de beperkte liquiditeit in aandelen van het Fonds zal het Fonds een Reverse Bookbuilding Tender Offer lanceren om zo EUR 2,0 miljoen aan aandelen terug te kopen op de open markt. Aandeelhouders kunnen hun aandelen aanbieden tegen een prijs per aandeel tussen EUR 6,50 en maximaal EUR 8,00 van 19 september 2024 tot en met 16 oktober 2024.

Het Fonds biedt aan om aandelen terug te kopen voor maximaal EUR 2,0 miljoen in contanten. De prijs per aandeel waartegen het Fonds de aandelen inkoopt (de Clearingsprijs) zal worden bepaald door een Reverse Bookbuilding proces waarbij aandeelhouders hun aandelen kunnen aanbieden tegen een door henzelf gespecificeerde prijs per aandeel (de Tenders) tussen EUR 6,50 (de Minimale Prijs) en maximaal EUR 8,00 (de Maximale Prijs). Ter verduidelijking: álle door het Fonds teruggekochte aandelen zullen worden ingekocht tegen dezelfde prijs, de Clearingprijs.

Voor instructies over de tenderprocedure en/of uw Tender neemt u contact op met uw financiële tussenpersoon of custodian bank of effectenmakelaar.

De Tender Offer begint op 19 september om 09:00 uur CET en eindigt, tenzij verlengd, op 16 oktober 2024 om 17:45 uur CET (de Sluitingsdatum). In het geval de Tender Offer periode wordt verlengd of de voorwaarden worden gewijzigd, zal het Fonds dit uiterlijk 16 oktober 2024 aankondigen.

Het Fonds zal het aantal ingekochte aandelen, de Clearingsprijs en de allocatie zo snel mogelijk na de Sluitingsdatum aankondigen, tot uiterlijk drie werkdagen daarna (de Aankondigingsdatum). Betaling aan de aandeelhouders van wie de aandelen zijn geaccepteerd door het Fonds zal uiterlijk drie werkdagen na de dag waarop het Fonds aankondigt dat het de toegewezen aandelen heeft ingekocht plaatsvinden (de Afwikkelingsdatum).

Tender Offer tijdschema (data onder voorbehoud van verlenging)

• Openingsdatum : 19 september 2024
  • Sluitingsdatum : 16 oktober 2024
  • Aankondigingsdatum : Uiterlijk 18 oktober 2024
  • Afwikkelingsdatum : Uiterlijk 23 oktober 2024

Tenderperiode

Aandeelhouders worden verzocht hun Tenders kenbaar te maken via hun financiële tussenpersoon, custodian bank of effectenmakelaar uiterlijk 16 oktober 2024 om 17:45 uur CET. De financiële tussenpersoon, custodian bank of effectenmakelaar kan een eerdere deadline stellen om ervoor te zorgen dat de Tenders tijdig aan ABN AMRO Bank N.V. (de Tender Agent) worden doorgegeven.

Bepaling van de Clearingsprijs

De Clearingsprijs is de prijs waartegen de aandelen zullen worden ingekocht door het Fonds onder de Tender Offer als gevolg van het Reverse Bookbuilding process, ook bekend als een Dutch Auction. Aandeelhouders moeten het aantal aangeboden aandelen en de prijs waarvoor zij bereid zijn elk aandeel te verkopen specificeren. De aanbieding kan meerdere combinaties van aandelen en aankoopprijzen bevatten. De Tender Agent zal de Tenders samenvoegen en een Clearingsprijs bepalen volgens de onderstaand beschreven acceptatieprocedure.

Tenders kunnen alleen worden gedaan in stappen van EUR 0,10 per aandeel (bijv. EUR 6,80, EUR 6,90, EUR 7,00, enz.) of kunnen "strike" (bestens) zijn (de Strike Tenders).

Acceptatieprocedure

Als de waarde van de aandelen die zijn aangeboden onder de Tender Offer tegen de Clearingsprijs (inclusief Strike Tenders) meer bedraagt dan EUR 2,0 miljoen, worden de Tenders in de volgende volgorde geaccepteerd:

1. Alle aandelen aangeboden tegen de Minimale Prijs;*
  2. Alle Strike Tenders;**
  3. Alle aandelen aangeboden tussen de Minimale Prijs en de Clearingsprijs; en
  4. Alle extra aandelen aangeboden tegen de Clearingsprijs.***

* Als de Clearingsprijs wordt vastgesteld op de Minimale Prijs en het aangeboden bedrag tegen de Minimale Prijs meer is dan EUR 2,0 miljoen, vindt pro rata acceptatie plaats.

** Als de Clearingsprijs wordt vastgesteld op de Minimale Prijs en het aangeboden bedrag tegen de Minimale Prijs en Strike Tenders meer is dan EUR 2,0 miljoen, vindt pro rata acceptatie plaats over de Strike Tenders.

*** In de situatie dat het bedrag aangeboden in deze categorie tegen de Clearingsprijs meer is dan EUR 2,0 miljoen, zal er een pro rata allocatie plaatsvinden in deze categorie.

Het Fonds behoudt zich het recht voor om de voorwaarden van de Tender Offer op elk moment te wijzigen, inclusief het verkleinen van de omvang van de Tender Offer, het aanpassen van het tijdschema of het wijzigen van de Maximale of Minimale Prijs.

Aandeelhouderspositie

Secure Property Development & Investment plc, (SPDI) is begonnen met het proces om haar aandelen in het Fonds te distribueren aan haar aandeelhouders. Na deze distributie worden de aandelen verhandelbaar. SPDI streeft ernaar om voor het einde van het jaar in wezen alle aandelen te distribueren aan haar aandeelhouders. Wijzigingen van het belang van SPDI in het Fonds worden door SPDI gevolgd en bij belangrijke wijzigingen gecommuniceerd.

Arcona Property Fund koopt eigen aandelen in
18 september 2024